Ostrzeżenie
Niektóre wpisy na tym blogu są pisane stylem subiektywnym - piszę to co myślę. Często mogą znajdować się tam niecenzuralne wyrażenia i zwroty. To są tylko i wyłącznie moje poglądy.
Drogi użytkowniku masz prawo się z nimi nie zgadzać, uszanuję to. Ale oczekuję w zamian takiej samej tolerancji wobec mnie.
Jeśli mimo wszystko razi Ciebie styl i język w niniejszych wpisach, natychmiast opuść tą stronę.
Szukaj, a znajdziesz...
Sznurki
-
Transportnews po nowemu na 10 urodziny - Z okazji mijających 10 urodzin, portal Transportnews otrzymał odświeżoną oprawę. Jest ona rozwinięciem myśli przewodniej przedstawionej w grafikach na prof...7 lat temu
-
-
Obsługiwane przez usługę Blogger.
środa, 18 listopada 2009
Lans, bans, cud, miód i orzeszki, a bydło niech się przesiada...
05:49 | Edytuj post
No i wyszło po wrocławsku... Tramwaj rakieta nie pojedzie ani na Sępolno, ani na Leśnicę jak to wcześniej chwalili się urzędnicy. Będzie jeździć za to ze Stadionu Olimpijskiego na Pilczyce. Świetnie.
Cały odcinek tej linii nie będzie miał mijanek i będzie ledwie 90% częścią obecnej linii 12. Linia Tramwaju Plus ze Stadionu Olimpijskiego na Pilczyce nie będzie też miała krańcówek na których tramwaj zmieniałby kierunek jazdy.
Zatem 28 supernowoczesnych, dwukierunkowych tramwajów Skoda 19T będą na niej bezużyteczne. Cudnie.
Miasto więc wydało dla lansu kilka milionów złotych więcej, aby dwukierunkowy tramwaj marnował się na dwunastce z tradycyjnymi pętlami. Należy też wspomnieć, że na Sępolnie miała powstać końcówka do zmiany kierunku dla T-...
Kolejnego smaczku dodał też ostatnio pan urzędasy wraz ze Zbyszkiem Komarem, pełnomocnikiem prezydenta ds. rozwoju transportu szynowego. Otóż powiedział on:
A urzędasy dodali:
To ja proponuję lepsze rozwiązanie! W okolicach Stadionu Olimpijskiego tym bardziej nie mieszka tyle osób, aby był sens puszczać tam Tramwaj Plus. Lepiej skrócić jego trasę do Katedry! Do niej mieszkańcy dojadą przecież w sześć minut zwykłym tramwajem!
W końcu wprowadzamy taryfę przesiadkową (więcej o niej ciut poniżej), rozpieprzymy też "dziesiątkę", niech bydło się przesiada... W ten sposób dojdziemy do kuriozalnej wręcz sytuacji, w której "zwykły tramwaj" stanie się dowozówką do - jak nazwał go pan Zbyszek K. - "dość szybkiego tramwaju Plus"...
Zamiast jechać bez przesiadki z Leśnicy na Sępolno potrzeba będzie:
My tu będziemy się chwalić, że kupiliśmy nowe tramwaje tej samej marki co nasze służbowe limuzyny, a mieszkańcy niech się do siebie przytulają w naszych tramwajach, które zatrzymując się, czekają na otrzymanie priorytetu. Dzięki temu nie będą też jeździć przed czasem...
Na koniec wzmianka o wczorajszym poniedziałkowym seminarium na temat komunikacji miejskiej we Wrocławiu. Była gadka szmatka i mamienie ludzi o tym, że z Psiego Pola na Grunwaldzki dojedziemy w 20 minut komunikacją oczywiście... Nie wiem skąd nasz idol, Czuryło brał te informacje, ale teraz gdy zamknięto wiadukt nad al. Sobieskiego, to z rana nie dojedziemy nawet w godzinę. Zaraz w dzień po jego zamknięciu, linią pospieszną N, pospieszną! jechało się z Psiego Pola pod Pocztę Główną w 2 godziny...
Zaprezentowano też projektowaną taryfę przesiadkową:
Cytaty z Gazety Wrocławskiej.
Cały odcinek tej linii nie będzie miał mijanek i będzie ledwie 90% częścią obecnej linii 12. Linia Tramwaju Plus ze Stadionu Olimpijskiego na Pilczyce nie będzie też miała krańcówek na których tramwaj zmieniałby kierunek jazdy.
Zatem 28 supernowoczesnych, dwukierunkowych tramwajów Skoda 19T będą na niej bezużyteczne. Cudnie.
Miasto więc wydało dla lansu kilka milionów złotych więcej, aby dwukierunkowy tramwaj marnował się na dwunastce z tradycyjnymi pętlami. Należy też wspomnieć, że na Sępolnie miała powstać końcówka do zmiany kierunku dla T-...
Kolejnego smaczku dodał też ostatnio pan urzędasy wraz ze Zbyszkiem Komarem, pełnomocnikiem prezydenta ds. rozwoju transportu szynowego. Otóż powiedział on:
Zarówno do Leśnicy, jak i na Sępolno pasażerowie bez kłopotów dojadą innymi tramwajami: tymi, które na tych trasach jeżdżą teraz. Będą musieli się jednak przesiąść.
A urzędasy dodali:
Odcinek od Pilczyc do Leśnicy jest długi, a w sąsiedztwie trasy nie mieszka aż tyle osób, żeby puszczać tam Tramwaj Plus. Zdaniem urzędników, lepiej skrócić trasę, żeby zyskać więcej połączeń.
To ja proponuję lepsze rozwiązanie! W okolicach Stadionu Olimpijskiego tym bardziej nie mieszka tyle osób, aby był sens puszczać tam Tramwaj Plus. Lepiej skrócić jego trasę do Katedry! Do niej mieszkańcy dojadą przecież w sześć minut zwykłym tramwajem!
W końcu wprowadzamy taryfę przesiadkową (więcej o niej ciut poniżej), rozpieprzymy też "dziesiątkę", niech bydło się przesiada... W ten sposób dojdziemy do kuriozalnej wręcz sytuacji, w której "zwykły tramwaj" stanie się dowozówką do - jak nazwał go pan Zbyszek K. - "dość szybkiego tramwaju Plus"...
Zamiast jechać bez przesiadki z Leśnicy na Sępolno potrzeba będzie:
- Wsiąść w jakiś "zwykły tramwaj" do Pilczyc
- Poczekać dobrych kilka minut, zanim dość szybki tramwaj podjedzie na przystanek
- Wysiąść na Stadionie Olimpijskim i poczekać następnych dobrych kilka minut na "zwykły tramwaj na Sępolno"...
My tu będziemy się chwalić, że kupiliśmy nowe tramwaje tej samej marki co nasze służbowe limuzyny, a mieszkańcy niech się do siebie przytulają w naszych tramwajach, które zatrzymując się, czekają na otrzymanie priorytetu. Dzięki temu nie będą też jeździć przed czasem...
Na koniec wzmianka o wczorajszym poniedziałkowym seminarium na temat komunikacji miejskiej we Wrocławiu. Była gadka szmatka i mamienie ludzi o tym, że z Psiego Pola na Grunwaldzki dojedziemy w 20 minut komunikacją oczywiście... Nie wiem skąd nasz idol, Czuryło brał te informacje, ale teraz gdy zamknięto wiadukt nad al. Sobieskiego, to z rana nie dojedziemy nawet w godzinę. Zaraz w dzień po jego zamknięciu, linią pospieszną N, pospieszną! jechało się z Psiego Pola pod Pocztę Główną w 2 godziny...
Zaprezentowano też projektowaną taryfę przesiadkową:
- 0,5h - 2,40 zł
- 1h - 3,60 zł
- 1,5h - 5,00 zł
- 24h - 10,00 zł
- 48h - 18,00 zł
- 72h - 24,00 zł
Cytaty z Gazety Wrocławskiej.